Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Inte är jag elektriker inte

Av Cina - 23 augusti 2010 20:30

Usch va regnigt o grått det var när jag kom hem idag   . På promenixen med Yalla bestämde jag ett inköp som definitivt är behövt och rätt - gummistövlar!!! Ska det fortsätta såhär så lär ju skorna jag har bli alldeles dränkta ändå hur mycket GoreTech och impregnering jag än har i och på dem.


Väl inomhus igen tyckte jag det var lite väl skumt i bostaden o bestämde att nu minsann skulle det fixas typ lampor modell större. Sagt o gjort fram med doningar o så skulle jag bara testa en kontakt för modellpassandet skull....poff   så slocknade stereo, TV, internetuppkoppling. Skönt med automatsäkringar....jomen....om de fungerar ja   . Fick tips att kolla kontakt för kontat, apparat för apparat efter möjlig kortslutning.......nej inte nåt sånt, allt fungerar som det ska.

Jag gav upp, drog ström från annat håll i lägenheten o fikade - får ringa imorgon o be om hjälp med byte av säkring liksom.


Men så, någon timme senare, när jag går in i klädkammaren (som oxå mörklagts) så fungerar ljuset där   , jag fattar nada men testar de andra kontakterna i v-rummet där strömmen gått.....jo nu så - ELEKTRICITET all over the place in the right place   jag fattar nada men det fungelerar o det är viktigast.



Nu låter jag bli ett tag att leka elektriker, var så säkra.


Tänk va "spänningen" kan höjas snabbet en måndag   .

Mindre spännande är att det snart är dags för att gå ut igen. Inget väder som riktigt gör en sugen precis.....tur jag har hund annars hade jag nog bara plattat soffan heeeela kvällen   .



  




 
 
Mariana

Mariana

24 augusti 2010 08:28

Verkar som du haft strömavbrott som "läktes" precis när du ändrade till annan kontakt. Märkligt är det i alla fall;)
Så är det, hundar är bra o ha, i alla väder;)

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Cina

24 augusti 2010 12:18

inte utan att jag tyckte det var liiiiite spacigt, att det liksom självläkte

 
Susanne

Susanne

24 augusti 2010 11:05

Jaha då var det kontaktproblem igen då tydligen..moahahahahaha.

Ingen risk att du blir strömförande iallafall, så du går säkert när det åskar.
bra sås reder sig själv då tydligen!

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Cina

24 augusti 2010 12:19

nä jag gör ju inte det...reder mig själv när det gäller det elektriska, men jag försöker ;)

Jag blev varken strömförande eller fick mer spännande frisyr :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards