Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Ska jag lita på tur?

Av Cina - 25 augusti 2010 13:33

då o då ställer jag mig frågorna "varför tränar jag? - ska jag träna?" o så kommer jag att tänka på följande lilla berättelse....(om ngn mot förmodan inte vet vem Ingemar Stenmark är så googla   )


Tur eller skicklighet

Ett vanligt fenomen bland oss svenskar är att tolka allt som kräver skicklighet och mod till att personen hade tur som klarade det.

Under Ingemar Stenmarks storhetstid som utförsåkare var det många reportrar som följde honom runt i Europa. En gång skulle en reporter intervjua Ingemar efter det att Ingemar hade gjort en hel serie riktigt bra åk under en månads tid och som kronan på verket vunnit ett stort mästerskap. Reportern var alldeles vild av upphetsning och rusade fram till Ingemar för att gratulera.

- Vilket fantastiskt åk, härligt Ingemar. Nu har du verkligen haft turen på din sida, eller hur? skrek reportern i mikrofonen.

- Javisst har jag haft tur, och det konstiga är att ju mer jag tränar, desto mer tur har jag, svarade Ingemar lugnt."   



Så jo det blir väl som vanligt på onsdagen då'rå....ska försöka skrapa ihop lite mer tur   





 
 
Susanne

Susanne

26 augusti 2010 07:47

Varför känns lite onödigt att fundera över...finns ju hur många anledningar som helst ju.
Ska jag..är en helt annan sak med tanke på dagsform kanske.
Tur... det måste man ha med hundträning...allt kan inte bara vara skicklighet,hehe

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

 
Mariana

Mariana

26 augusti 2010 12:02

Håller med Susanne;)

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards