Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

med 220 kr på fickan

Av Cina - 22 augusti 2010 08:08

Denna helgen har jag än mer än annars hållit mig i skinnet o trots att Malmöfestivalen har börjat så känns det helt okej. När helgen började, dvs i fredags, innehöll min kassa 220 spänn o de ska helst räcka till lön den 27:e.


Nu kan ju säkert någon undra hur det kan bli så knapert "hon som tjänar så bra". Kort o gott kan jag bara säga att någongång får man betala för "festen" och tyvärr funkar iaf jag så (eller förhoppningsvis har jag funkat såhär) att i takt med att lönen ökat så har liksom utgifterna och köpfesterna oxå gjort det   , korkat jag vet men....


Nu har jag iaf lovat mig själv att verkligen tänka efter, när utrymme väl kommer att finnas, om jag behöver köpa det jag kan tänkas fundera över att köpa osv   .



Igår blev det iaf skogen för lite träning ihop med "spårdelen" av gruppen. Sökdelen hade date i en annan skog med fler sökhugna o kunniga kompisar. Vädret denna lördag kan verkligen påstås vara förra lördagens klara motsats. Solen lös, varmt o klibbigt men alltså ack så skönt att slippa regnet   


  



Jag trampade ett spår till Thelma som hon senare fixade finfint.


        


Göran B trampade ett till Yalla där jag gjorde valet att ge mig ut i ensam o tyvärr missade vi en del av spåret för in kom vi med tre plus slut....utlagt var fem plus slut   . Inte jättekul men ingen katastrof....träning liksom o det är bara på't igen. Igår blev det minsann uppletande för Yalla o hon jobbade så otroligt fint, hög nos redan på basen o jag såg hur hon vindade in rutan   o hon kom in rätt bra men inte perfekt (hmm) för att lämna grejorna.


Ninas kamera strejkade när Yalla letade....men några bilder blev där från "rutan"     Lite kul är att båda bilderna är när var o en av Thelma o Tischa hittar den färgglada rygbybollen   


  



  


Dagen avslutades sen med att Yalla, Ritz o Ajaxx fick springa o rasa av sig lite.


  



  


Väl hemma njöt jag i fulla drag av min lilla uteplats, temperaturen o vädret igår var trots molnigheten så himmelens skönt   . Efter middag bestående av kycklingfilé med grönsaker som tillbehör kunde jag inget annat än ta en långis med Yalla......som jag njöt av vyerna o kvällens ljumhet.


  


med min lilla kamera försökte jag fånga en av vyerna, villakvarter med broen i bakgrunden.....


Nu ska jag försöka fånga denna dagen, söndagen den 21 augusti.


  




 
 
Mariana

Mariana

22 augusti 2010 09:05

Det är på träningen det ska missas, så går det galant på tävlingen;) Idag blir det inte fullt så soligt, o det gillar ju jag ;))
Ha en go' söndag!

http://gormasblogg.bloggplatsen.se

Cina

22 augusti 2010 12:42

jamen precis så är det, vi lär oss av att klura på träning.....varför skulle vi annars åka ut o öva??? ;)

I luv t-tröjetemperatur - solen behöver inte lysa med all kraft....men visst är den go' den där gula varma lampan :)

 
Nina

Nina

22 augusti 2010 09:43

Ja det var värst vad hett det blev igår ...!! Helt slut när man väl kom hem och kläderna kunde jag vrida ur. MEN det regnade iaf inte :)! Vi säger tack gode gud för att vår lön kommer den 25:e :). //kram kram

http://www.palmstrand.se

Cina

22 augusti 2010 12:39

varm o klibbigt - klart skönt att byta om o så slappa loss hemma :)

Hur man än vrider o vänder sig så är där några veckor mellan det månatliga "bidraget".

 
Ingen bild

Kicki

22 augusti 2010 16:29

Hej hej nu är vi hemma igen efter en skön "semesterresa" och då hittar vi en ny bloggsida. Ja men denna går väl också bra. Kramar

 
Susanne

Susanne

23 augusti 2010 08:30

De där inkomsterna..att de alltid ska ta slut innan de nya har kommit in,suck, men visst är det så att med högre lön så handlas det mer utan att alltid tänka lite längre.

Men en härlig träning förgyllde allt lördagen.
Hundägarna, eller vad man ska kalla dem är ett löst folk..

http://www.svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Cina

23 augusti 2010 08:45

i hundträningen kan jag ju se till att "göra/handla direkt" istället för att tänka så mycket....o med pengar tvärtom alltså, tänka först o handla sen ;) JA det är så jag ska göra! :)

inte undra på att hunden till det lösa folket smet ut ;)kanske?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards