Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Avgiftning?

Av Cina - 18 augusti 2010 10:09

Jag fortsätter smyga omkring här oxå idag   .


Passar på att i bloggvärlden erkänna en väldigt dum ovana, eller låt oss kalla det ett beroende. Jag tillhör ju släktet rökare och den delen rökare som innerst inne gärna vill sluta.....någongång.

Jag höll faktiskt upp i hela 6 månader senast jag försökte, och lade då till mig med ett nytt beroende - Nicotintuggisar   . När jag sen var dum nog att börja fest o smygröka ja då fortsatte jag oxå med tuggisarna......jättesmart, not.  


Planen är nu återigen att jag ska sluta röka, och att det är dags snart....början av oktober närmare bestämt. Då kan jag ju inte få hjälp av nikotintuggisar om jag sas redan har tuggar de parallellt med rökning.


Så denna veckan har startat med en s k avgiftning OCH tillvänjning. Bort med niko-tugg o så hitta nya vanliga tuggummi som kan vara okej.....  . Tuggummi-djungeln är enorm och jag måste säga att det inte är lätt att hitta rätt.....Det är ju liksom så att jag försöker hitta något som är lika gott som nikotuggisarna....med samma tugg-gung. Helt otroligt att man förutom att bli beroende av giftet oxå kan falla för en sån sak som smak o konsistens till den grad att de flesta alternativen ganska fort förkastas. Kanske skulle föreslå de där läkemedelsföretagen att göra mer än bara smakprov utan nikotinet - varför inte ge sig in i den vanliga tuggmarknaden?


Skyller i alla fall veckans huvudvärk på avgiftningen i kombination med det attans dåliga vädret.


Nu är det slut på denna lilla bikt - ha en go' dag   

 
 
Nina

Nina

18 augusti 2010 18:05

Ha! En ny blogg till ;). Mycket länkar att uppdatera blir det :). Lycka till med avgiftningen - hoppas att det går jättebja! Syns om en stund. //Kram kram

http://www.palmstrand.se

Cina

19 augusti 2010 08:23

så var det slut med smygandet här då'rå ;)

Jag kan snart komma med en utvärdering av vanliga tuggummi på marknaden - smak, konsistens etc etc. För det där är viktiga saker.....o niko-tuggen måste jag säga hittills är godast :p Men avgiftningen fortsätter :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards