Direktlänk till inlägg 7 september 2011

Don't blame the cat

Av Cina - 7 september 2011 07:43

Tror jag kan lägga ner att skylla på grannkatten - tror jag är inne i en "period" eller så...för oxå tisdagmorgonen och idag vaknade jag långt innan klockan ringde  . Förvånande främst idag eftersom jag inte släckte lampan förrän strax efter 23 o det var ju rätt sent med tanke på att jag var vaken redan vid halvfem   på morgonen.


Styrelsemöte igår kväll som flöt på bra tycker jag, mindre kul var att komma ut o konstatera att det var totalsvart ute på parkeringen, planen, Hammars väg och Klagshamnsvägen. Ronny berättade att det varit likadant kvällen innan och att han gjort en felanmälan - skulle göra en ny idag. Kursarna var tappra ändå och samlades i ljuset av våra egna strålkastare.



Idag har jag ett privat ärende att göra på morgonen som gör att jag egentligen kunde haft lite sovmorgon.....*suck* Blir istället en morgon där jag kan datorisera lite privat     . På tal om o datorisera så "roade" jag mig igår med att uppdatera mitt CV - halkade liksom in på det och såg att det inte var up-to-date. Lite av en energikick och ego-klapp-på-axeln att titta igenom...o när jag ändå var i farten så öppnade jag upp mitt s k personliga brev o wow vilken boast av självförtroendet och självkänslan för yrkesmänniskan Carina.  


Dagliga kontakten med familjen var oxå glädjande igår. Syrrans värden var bra och hon kunde få cellgiftsbehandling igen - heja håll den där elakingen stången syrran  .



Nu får vi se om detta blir en av de få onsdagarna då jag inte hinner/orkar ner till gruppträningen....morgonen och förmiddagen innebär ju att jag blir sen till jobb och att det ändå finns arbete att göra och denna veckan är där ett gäng betalningar som ska komma iväg  .



Varken diamanter eller människor slipas utan friktion      



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards