Alla inlägg den 11 september 2011

Av Cina - 11 september 2011 21:24

Idag för fyra år sedan föddes denna underbara hund


och fyra månader senare hämtade jag hem henne. Min lilla Yalla, min underbara "lilla" tös...jo hon är det för mig, min lilla tös   Hon finns hos mig varje dag, ger mig sin uppmärksamhet och sitt förtroende...varje dag...orubbligt     Grattis till henne på födelsedagen och grattis till mig som har förmånen att kalla henne min hund.



  


Slutet av vecka 36 då? Jo det flöt ju på bättre än väntat i onsdags o jag kunde ansluta på klubben i rätt okej tid för att vara med o gratta Hobbe-Lotta, som fyllde jämt i somras.


Torsdagen fylldes med hemmapyssel och så kom då fredagen med kräftskiva i Höllviken ihop med goa kollegor. Härligt att en kväll få "släppa loss" med lekar där barnet i mig fick en chans....go mat med go dricka på det o så jo...lite ABBA-skrål såklart.


Igår tog jag det piano o så lite fix till klubben....och dagen avslutades ihop med Vicky, Mattias o Gosia....spår för Yalla o Ajjax.


Idag jagade jag runt ett tag för o hitta lite löpare eller tabletter för att försöka höja mysfaktorn o hemkänslan på nämnda klubb....lyckades inte    Nya tag får tas - vägrade åka in på Ikea en söndag som idag!


Jo osså innan affärsspringandet så var jag ute o trampade ett spår till Yohnsson....som sedan klarade detta hur fint som helst trots störning i form av tvåbening med två hundar som traskade rätt över det mesta av spårbörjan   .


I eftermiddags sammanstrålade jag så med Petra och Sabina på klubben o fick ett par tre timmars härlig träning på en sommarvarm (kvav stundtals) klubb. Yalla o jag tränade inte en enda meter moment idag...utan koncentration   Klickern gjorde framträdande igen i vår träning...o så nyttigt det kändes, vilken a-ha upplevelse   .



Usch vad tråkigt det var att skriva idag då.....segt som tusan att skriva, får vänta hela tiden för det hänger sig liksom hela tiden här   . Behöver verkligen en ny dator......


  




Ovido - Quiz & Flashcards