Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Måndag - normalläge.....

Av Cina - 5 september 2011 18:57

Så då har jag landat hemma efter en vanlig måndag som startade rätt tidigt, redan kl 04, då en grannkatt promenerade omkring och talade om att han gärna ville komma in.....ja så gärna att det kvittade vem som öppnade  ...nej nej jag gick inte upp o släppte in honom.


Låg o drog mig  till strax efter 5 då kaffebryggaren drog igång sitt plurrande och kaffetarmen vaknade.


Skönt denna morgon var att jag skulle åka med Helen, det har varit en lång period nu med mest köra själv...härligt med lite sällskap och jag kunde låta bli att sitta o jaga upp mig i den hetsiga trafiken. Slipper köra själv imorgon oxå  , dejligt.


Pratade förresten med syrran imorse och det känns skönt i allt det tråkiga för hennes del att vi nu har fått en kontakt och något att dela. Nu fick ju jag aldrig den tuffa diagnos som hon har fått, men jag känner ändå att vi kan dela en hel del tankar och känslor.



Ikväll ska jag nu, efter en härlig långpromenad med Yalla, ägna mig åt lite förberedelser inför morgondagens styrelsemöte. Hoppas på att komma ner i god tid till klubben o få till lite träning med Yallahjärtat   .


   





  

 
 
Nina

Nina

6 september 2011 10:41

Normala måndagar med resesällis är icke att förakta :)! Fast katter ... ja. Say no more *grrr*. //kramkram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards