Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Same, same but different

Av Cina - 6 februari 2012 21:30

Idag har varit en bra dag   och tänk va lite som behövs....


I en kvart stod jag i en bekant men ändå ny roll när jag under ca 15 minuter presenterade Accountingteamet och vad vi har för uppgifter som har betydelse för några nyanställda säljare på företaget. Kul att få kortfattat berätta om kostnadspolicy och hur de förhåller sig till den och vad vi kan hjälpa till med i vårt team.


Jo visst - en bit ifrån att som ombudsman stå och berätta om lagar o paragrafer, förhandling och konsten att nå fram och skapa förtroende...men som sagt...kul var det idag.


O så var man där igen o undrar - vad ska jag bli när jag blir stor?   


Nästa energikick fick jag på klubben där jag gjorde en kort visit när jag ändå hade vägarna förbi efter min lilla inköpsrunda.


Där på planen rådde flit och det gick inte att missa glädjen och energin som flödade när Lotta o Irene höll valpkurs, jo ja i denna kylan. De var i varje fall ute där en stund och det var aktivitet på alla valpar o valpägare  . Glädjen smittade av sig såpass att Yalla o jag bara tog en sväng på planen under mottot "vi har kul du o jag matte". Så inte blev det något övande på moment inte utan mer bara följsamhet och hörsamhet med massor av bus o glädje   .


    


Kylan biter därute o glad o nöjd hoppar jag nu i loppelådan.


Det finns alltid blommor för dem som vill se dem.

Henri Matisse


     



 
 
Ingen bild

Kicki

6 februari 2012 22:11

Så trevligt att läsa. Du är ju jätteduktig även som instruktör.
Kramar

 
Nina

Nina

7 februari 2012 09:45

Det där tål ju att tänkas på - vad är man riktigt bra på? Undras bara när man blir stor på riktigt :)? Gött med en bus- och lekstund på klubben, utan momentande. Ha en go tisdag! //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Petra

Petra

9 februari 2012 15:06

Vad härligt att det liksom bara smittade av sig :) När jag blir stor ska jag bli...hmm //kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards