Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Cina - 13 februari 2012 20:17

Idag gjorde jag det...det jag tänkt så länge  ...


Har varit ledig idag oxå och fick äntligen tummarna loss o dök in i mitt lilla förråd. Ut åkte bland annat alla mina gamla vinylplattor....vet liksom inte varför jag sparat dem, ingen skivspelare har jag o det hade nog ändå kvittat för inte känner jag för att sitta timme ut o timme in för att försöka spela över dem via specialspelare till datorn...varför liksom? All musik jag hade där finns ju att få tag på exempelvis på Spotify...rasp o hack kan jag gärna vara utan. Så nu står de på Sysavs loppishörna.


Jo jag kollade alternativet att sälja...o samma sak där, lusten att sortera o sortera igen fanns liksom inte.


Resultatet efter någon timmes jobbande, gillade jag - mer plats i förrådet   och så känslan av att vara nöjd med mig själv för att jag tog mig i kragen o gjordet det.


Förutom rensning bland bra-o-ha-sakerna så har jag idag hunnit med att gå två rejäla promenixer med Yalla o så en liten träningsstund nere på klubben. Gälller ju att komma igång med övandet o tränandet liksom nu när jag likt de andra i gruppen satt målen för 2012.


Målen uttalade jag i lördagskväll när gruppen hade en härlig uppstartsmiddag ute i Gessie hos HobbeLotta.  O inte var det bara jag som satte mål inte, alla i gruppen gjorde likadant utifrån sina förutsättningar.....o ett spännande år har liksom bara precis nu börjat för oss alla i gruppen   .....o i minnet har vi det gångna (2011) där vi firat med hela 14 tårtor....



Vad har annars hänt sen sist då?

Jo i lördags var det ju årsmöte o jag blev minsann omvald som ordförande  En god känsla det oxå...att få fortsatt förtroende    .



Sorry men det blir inte mer än såhär nedtecknat idag....har lite svårt att samla tankarna märker jag.


Imorgon är det hur som en vanlig jobbedag...ha det gott vänner,


  







Ovido - Quiz & Flashcards