Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

lite då o då bloggas det minsann...

Av Cina - 27 mars 2011 19:29

Lite småfrusen, trött o nöjd sitter jag här denna söndag kväll.


Dagen idag tillbringades till största delen ute i skogen där solen lös en del, några moln for förbi och en lite småkylig vind då o då höll oss på jorden så att säga.


Uppletandet som vi gjorde, medan Lotta o Susanne trampade långspår till sju av oss, funkade finfint. Ännu vågar jag inte ropa hej men hur som, Yalla kommer oxå denna dag in med god fart hela vägen....farten idag var dock så hög att det mest var frågan om att jag skulle fånga henne     . Helt klart bättre än att ha en Yalla som står ett par meter ut i rutan o har släppt föremålet....


Så kom vi till slut tills det var dags att ge oss iväg, på rad i ett o samma spår....Ulla o Susanne började. Fyyyy vad kul det var o så bra det gick för alla     . Otroligt härligt att märka hur Yalla blev mer o mer fokuserad o laddad inför spåret i takt med att vi så att säga närmade oss täten. Jo alla hade samma intryck...o så när man då kopplat av linan o fick gå sist igen så gick intensiteten ner ngt hos den egna hunden....o ökade succesivt igen i takt med att vi flyttades fram i kön. Wow, vilken grej alltså.



Skulle jag efter dagens timmar i skogen göra ett enda försök att sammanfatta tiden sen senaste bloggandet.....så går inte det speciellt bra. Idag och nu är liksom bara där och tar över helt, och det är väl som det ska vara....att idag och NU har huvudrollen.


Mår gott - har det gott - önskar bara gott.


  

 
 
Ingen bild

Susanne

28 mars 2011 08:00

Riktigt kul att gå långspår!!!
Tror hundarna med tyckte att det var riktigt kul, och spåra mer eller mindre 5 km, är de ju inte rikigt vana vid heller...och ett kalasväder på det. Ja en helt ljuvlig söndag.

 
Nina

Nina

28 mars 2011 09:35

En härlig dag blev det även om det var liiite för kallt för min smak *brrr*. Man skulle haft mössan med sig. Yalla ÄR grym på sakletning Cina - hela vägen :). //Kram kram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards