Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Cina - 20 mars 2011 19:15

NU går det verkligen på rätt håll   . Idag är dagens ljusa timmar lika många som kvällen/nattens mörka (o natten är rätt ljus oxå tack vare en vacker fullmåne) Vårdagjämning idag HURRA.


Helgen har varit härlig,

Igår träffades vi några stycken på klubben o övade lite både på Kaffedrickarcert och i vårt hunderiande. Solen lös o nog tyckte jag att vi glänske o glimmade.


Nina hade sin kamera laddad o fotograferade, (notering jag gjort ang hur VI, jag o Yalla, ser ut tillsammans...matte dvs "Ego" ska sträcka på ryggen o försöka se liiiiiite gladare ut tack   jag ser ofta så attans sur ut )


 


 

 

det kändes jättebra vårt lilla övande.....Lite fix till med positionen på linförigheten/friaföljet o så ett annat lugn i krypet, eller eg. starten och slutet för att få en fin helhet.


Idag toppades helgen med ytterligare härlig träning som började med jättefint spårarbete. Blev rent gråtmild idag när Yalla i spåret stötte på en liten klurighet. Boxer-Nina hade trampat spårben i rikning rakt mot en stig...o såklart dundrade Yalla på rakt över...Nina hade vinklat höger precis innan o följde stigen en bit. Att då stilla o tyst stå och se sin hund konstatera att nämen...var tog spåret vägen, vända tillbaka (nej inte bakspåra) i en lov till ett ställe där hon varit helt hundra på spåret....spåra i sitt vanliga tempo o så strax innan stigen gå ner i tempo, sänka nosen än mer ner i spåret o riktigt vååååårda varje milimeter....o såklart spåra i vinkeln till höger     . En helt ljuvlig stund *suck*.


Budföringarna funkade fin fint idag oxå - o så kom vi då till dagens höjdare   o tack o lov så var jag inte ensam om att uppleva denna dagens höjdpunkt.


Fem föremål på fem skick och inte nog med det - det allra bästa var FEM Föremål Rakt In till Mig   o jag tror att Gosia sa att allt var klart på 2 minuter   . Tjohoooo. Ja alltså strunt samma egentligen i tiden...viktigast är resultatet dvs just att Yalla gladeligen kom in till mig som hon gjorde. Snacka om att jag är nööööjd med helgen.



Så nu håller jag här - önskar er alla en skön söndagkväll o en god måndagsmorgon   avslutar med en bild från förra helgen - Sabina fångade en heliumballong på bild, Yalla the flying dog   eller övar hon torrsim hängandes i liten buske kanske????


 

hej hopp   

Ovido - Quiz & Flashcards