Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Hänt nåt?

Av Cina - 6 mars 2011 10:10

Livet trillar på kan jag väl säga   

Ute lyser solen idag oxå och livet känns genast så mycket mycket lättare än en gråmulen dag.


  


Sen sist är bilen tillbaks hemmavid och det har tränats lite. Först onsdagsträningen där Boxer-Nina hjälpte mig o Yalla att komma tillbaks så att säga....Kändes kanonbra verkligen kanonbra   Skönt med extra ögon, ris o ros och därmed lust att fortsätta med hunderiet.


  


En liten sväng ner om klubben blev det på torsdagen oxå och möttes av en knökfull parkering   Möte i Tävlingsgruppen och så en hel del kursare o så Torsdagsgruppen. Jag o Yalla tog bara en liten sväng ut på plan mest för att bara vara.....


I fredags åkte jag, Ritva o Sollan till Höör och Frostavallen för Distriktets årsmöte. Ja vad ska jag säga.....årsmöte är årsmöte, vilken föreningen vi än pratar om, jo det var trevligt o god mat fick vi oxå   .


Igår styrde jag mot skogen och trodde först att jag gjort ett vädermässigt nerköp då solen verkade stanna bakom mig....men se vi fick en ljuvligt solig   o rätt ljummen dag i skogen. Vi var delar av Trimme-Lottas grupp o så jag.


Yalla o jag spårade - påsläpp, påsläpp o påsläpp. Spänningen höjdes oplanerat eftersom jag tappade slutpinnen någonstans i spåret (jo jag gick ett spår oxå, påsläpp vid/efter varje pinne är ju oxå nyttig träning för oss). Såklart hittade Yalla slutpinnen i spåret o jag tyckte mig märka en liten konfunderad Yalla när jag trots att vi hittat "den långe" släppte på henne igen i "spår". Kändes nyttigt detta oxå   .


  


Vi gjorde inte upp någon jätteruta för uppletet - utan eftersom vi fortfarande, jag o Yalla, behöver få till det med att komma in o lämna så gick jag ut och lade föremål utan att valla ruta. På första föremålet blev det känt maner med att Yalla stannade o droppade en bit innan hon kommit in....men sen då skärpte vi till oss (dvs jag skärpte till mig)   .


  


  


Idag har vi tagit sovmorgon o fixat lite med att byta lakan, köra i gång en maskin tvätt o så startade vi såklart med en ljuvlig promenad på gott o väl en timme i morgonsolen.


  


Snart ska jag göra mig klar, rita ögon o fräscha till mig, för att sedan åka till Hofterup o träffa Lotte, Peter, Martin o Crille - delar av bonussläkten (som jag ju inte vill skiljas ifrån) - ska bli så kul o mysigt o träffa dem.


Må gott - lev väl   




 
 
Nina

Nina

7 mars 2011 14:05

Låter allt som du har haft en härlig helg - tappade långpinnar och sol i ryggen till trots :). Kul att träffa grabbarna kan jag tänka, som ju var dina bonusungar ganska många år ändå. Ha en go vecka så syns vi! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards