Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Min syster

Av Cina - 14 november 2011 16:38

Någon gång efter midnatt och innan halv sex har min syster Lotta somnat in och dött. Ännu ett offer för cancern.


Så idag åkte jag mot Osby, där hon bott de senaste åren, för att säga hej då. Det har varit en jobbig dag, många tårar såklart...men skönt var att få se att hon verkat ha somnat in lugnt o stilla  Skönt var oxå att PG hennes särbo och nära vän fanns där hela natten, hon fick liksom som hon ville....inte på sjukhuset utan hemma och hon var inte ensam  .


Skönt är oxå att jag tog mig i kragen för en tid sedan, och begravde gammal bitterhet som jag burit omkring och istället såg värdet av NU och förstod att min syster kommit långt i att lägga det förflutna bakom sig och leva i nuet. För det är ju inte utan att det finns en anledning till att några vänner i mitt liv inte visste att jag hade en syster....för så bitter har jag varit att hon under lång tid inte "fått närvara" i mitt liv. Men gammal bitterhet gör ingen nytta...tvärtom - så det där begravde jag för ett tag sedan.


Så skönt att ha fått några goa pratstunder med min syster....<3<3<3 och så skönt att hon slapp lida under lång tid.


Vi ska vara rädda om livet vi har här och nu - det som har hänt går inte att ändra, imorgon är svårt att påverka men det vi har här och nu ÄR just NU.


    

 
 
Ingen bild

Barbro Merten Schönning

14 november 2011 17:14

Käraste Carina! Tänker på dig och gläds med dig över att ni fick goa stunder tillsammans innan hon gick bort. Det är lättare att sörja om man skiljs som vänner och har rett ut saker och ting. Hoppas att du mår bra! Stor kram till dig.

 
Irene

Irene

14 november 2011 17:32

Tänker på dej...dina tankar är så sanna..leva livet här och nu..njuta så länge man kan och vara glad och tacksam för det lilla..idag är det 18 år sedan jag miste min kära mamma..

Kramisar Irene

http://demonens.se

 
Ingen bild

Hobbelotta

14 november 2011 18:13

Att leva i nuet och ta tilvara varje ögonblick. Så viktigt. Bra du tog och rensade luften och fick en bra tid med din syster på slutet. Bamsekramar, hjälp finns 5 minuter eller ett samtal bort <3

 
Nina

Nina

15 november 2011 07:21

Det kräver sin styrka - som sagt - att gräva ner stridsyxan och låta det som varit vara. Skönt att ni hann med det. Stor tröstkram till dig, mamma och pappa!

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards