Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Släpp hästarna fria

Av Cina - 6 november 2011 21:23

Snart nannetajm för o samla energi för en ny arbetsvecka  .


Skönt är då att tänka på dagens träning som efter en del dividerande tog fart och blev så kanonbra.


Vi var ett litet gäng som samlades på Husp - Gosia, Boxer-Nina, Hobbe-Lotta, Leif, jag och Irene. Jag trampade spår till Thelma i en "ruta" som bara var så härlig att gå i, lite sagoskog liksom...o det bar sig inte bättre utan att jag njöt såpass att det blev hela 1700 meter långt  . Thelma gjorde för övrigt ett suveränt jobb senare  .


Hobbe-Lotta traskade tre påsläpp o ett spår till mig o Yalla - detta oxå en en härlig "ruta". Första påsläppet var lite mycket "tjohooo-ut-i-skogen-ska-vi"...nr 2 lite mer sansat men där drog Yalla iväg på bakspår och med förvåning i blicken konstaterade hon strax...men här har ju jag varit redan   när hon kom fram till där första påsläppets "slut" legat. Därför var hon helt klart mer PÅ när det var dags för påsläpp nr 3 och hade analysen helt klar för sig o dundrade iväg rätt....o hade sen attans bråttom när första apporten där var funnen, som om hon tänkte nä nu ska vi minsann inte ut på vägen fler gånger NU VILL JAG SPÅRA!!!! och iväg dundrade vi och det var verkligen bara att hänga på i linan...inga krusiduller alls. Hon är bara så fascinerande att gå bakefter - dyker det upp svårigheter, ger hon sig inte.... och det är med lust o glädje som hon spårar o spårar tills vi kommer fram till den där lite längre pinnen, först då stannar hon vänd mot mig och liksom säger att hon är klar  Då är det dags för bollen o lite bus.


Uppletet idag gick oxå lysande, såpass att jag fick beröm minsann....för att min reaktion är lite snabbare o mer precist än tidigare  kan nästan tro att mesandet håller på att försvinna....kan nästan tro det....


När vi sen nöjda allesamman satt o småsnackade om ditten o datten så dyker det upp en häst....utan ryttare...ingen sulky heller.....bara grimma på...o den dundrar rätt in i skogen. Ingen av oss tänkte egentligen utan vi bara agerade - jag o Gosia trampade så att säga efter hästen in i skogen för att följa, hålla koll på var den tog vägen, medan Lotta o Boxer-Nina sökte efter de som kanske "tappat en häst". Rätt mysigt faktiskt att minnas hur hästen till slut stod stilla, lugnt o mer eller mindre bara väntade på att antingen jag eller Gosia skulle komma fram....o att den sen bara lät sig kopplas i grimman o hängde med oss ut mot vägen  ...fin var hon, o nu minns jag inte namnet. Lotta o Nina hade fått kontakt med de som "tappat" hästen o historien slutade lyckligt.


Tänk - så finns det de som oroar sig över lösa hundar i skogen  .


nä nu så alltså......John Blund kallar nu   sköt om er, sov sött   



          

 
 
Nina

Nina

7 november 2011 08:58

Det är stor skillnad på Yalla-matte när det gäller mesighetsindex :). Grattis till det! Fånga hästar i skogen hör icke till vanligheterna - synd att det inte blev nån bild på spektaklet *hehe*. Ha en go vecka! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards