Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Normaltid ställer till det?

Av Cina - 1 november 2011 18:52

Vaknade första gången redan kvart över 3 efter en drömlös men skön sömn.....liiiiite tidigt att vara utsövd så jag vände på mig   och vände på mig igen efter en stund. Men så gav jag ändå upp o klev ur bingen vid kvart i fem  . Morgonen flöt på o tio minuter över sju klev jag in på jobbet i Roskilde   (motsvarar ju eg. tio över åtta sommartid....) med tanken att jag kunde ju ta igen lite av det jag missat igår under eftermiddagen då jag var tvungen att bege mig till ett läkarbesök. (rutinkontroll bara!)


Men jag kan ju nu helt ärligt säga att jag är rätt slut i kupan....men ska TVINGA mig att var uppe o vaken lite till   . Jag får helt enkelt hjälpa min kropp att förstå att vi nu lever efter normaltid, eller som det kallas vintertid.



Annars har jag väl inte så mycket att förtälja.

Livet trillar på som vanligt här hemma hos mig o Yalla - vi intensivtränar inte precis för det ligger ju inga planer alls på någon tävling förrän till våren 2012 o jag kan tycka att vi förtjänar att bara småpyssla lite så att säga.

Till helgen hoppas jag få tummen loss o komma ut o spåra igen - träna upptag, upptag o så upptag. Något uppletande skulle ju oxå sitta fint med fokus på vårt "linjearbete" (läs Cinas linjearbete).


Träning av lydnad är mest intriktad på små viktiga delar i momenten - ex starter i fritt följ o start fokus i krypet med tillägg följsamhet dvs att Yalla ska följa mig och inte lämnas åt fritt valt kryp  . Skallet handlar mycket om att få Yalla fint intill mig i utgångsposition....tungapporteringen ja där har vi avsluten att jobba med. O så har vi ju FS, framåtsändandet, oxå att träna in.....  


Men oxå bitar i vardagen övas - som ex. att gå fint o samlat på våra promenader och jag börjar forma tankar på att ta tag mer i de här vardagsbitarna......nu kommer ju den tiden då det blir mycket promenixer längs de upplysta cykel/gångbanorna o det kan ju vara skönt om det kan bli i samlad o lugn stämning  ...ja jag erkänner, har varit lite slapp där  .  


nä nu vet jag inte mer att skriva om just nu - må väl   


      

 
 
Nina

Nina

2 november 2011 09:06

Underbart att vara på G i nästa klass :)!Man kan läsa inspirationen mellan raderna även om ni s.a.s tar det lite lugnt och fint. Det är lite meckigt med "tidsbytet" men den där extra timmen är ändå rätt go att ha några dagar. //Kramkram

http://www.palmstrand.se

 
Sabina

Sabina

3 november 2011 09:29

Småpyssel kan man komma långt med :-). Fler som behöver ta tag i koppelpromenader inför isbaneåkning i vinter... Jag började igår (igen) ;)

Härligt att vara på G i nästa klass <3!

// Bamsekramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards