Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Tre år tills nästa runda

Av Cina - 22 augusti 2011 19:08

Frukosten idag bestod av kaffe utan mjölk   och ett stort glas grönsaksbuljong   - alldeles efter jag druckit en pulverblandning vid namn Citra-fleet (påse nr 1 intogs vid sjutiden igår kväll). Ja alltså jag var fastande sen söndag kväll o skulle dessutom "städa systemet"    


Kontrollen var ju väntad och det går inte att komma undan att sjukdomen liksom knackar på lite extra tydligt de där dagarna....än mer har det blivit så sen vi fick veta att min syster har en rätt långt gången lungcancer och lymfcancer  .


Jag har ju haft den stora lyckan att komma in i tid då för några år sedan och blev botad från min tarmcancer, och fick idag veta att det fortfarande ser friskt ut i mitt system - dessvärre har inte alla den turen, men sjukvården idag kan hjälpa till att kanske hejda sjukdomen och (usch det här är tufft att skriva) förlänga livet.....min syster kan de inte bota, men de kan med hjälp av cellgifter försöka hejda....


Skrämmande med det här att min syster fick diagnoserna är att först nu fick jag tummarna loss att försöka ha kontakt med henne. Det har runnit mycket vatten under broarna som gjort att vägarna mellan henne och mig varit rätt torrlagda....eller rättare sagt är kanske att broarna spolats bort.


Men så fick jag en spark att börja bygga i alla fall en bro....en ny, struntar att försöka bygga upp och rätta till de gamla...börja här o nu och strunta i då. Livet är ju nu.....känns skönt, verkligen att ha kommit fram till den punkten där jag inser att det finns saker som inte går att "rätta till" utan man får laga efter läge, ta lärdomarna med sig och börja på något nytt  


Sådär en liten inblick i mitt liv just nu på familjefronten.   



Annars idag då,

har ätit ett par gånger redan igen o snacka om att 18 timmars fasta gör att den enklaste måltid blir en fest...för att inte snacka om kaffe med mjölk  . Kul var förresten att få höra "eftersom du är så uuuuuung    så vill vi fortsätta med kontrollerna o kallar dig igen om 3 år". Tack för det, jo jag menar tack för jag vet inte om jag är redo att liksom våga chansa o släppa det här....cancern har mig liksom i sitt grepp ändå.


Efter mat o lite pyssel hemma tog jag bilen o drog iväg till Revinge - Yalla fick en ordentlig promenix och en rejäl omgång "springa i grusbackar" efter boll     . Hon fick ju mycket hjärngympa i helgen så jag tyckte det var dags för lite muskulaturjobb....


Nöjd körde jag hemåt och blev än mer nöjd när jag kollade bensinpriset på Ollebo o kunde inget annat än fylla på tanken - 13,09 känns billigt.....tänk alltså BARA 13,09   .


Nä nu får jag väl ta o hejda mig....bloggchocken kan ju komma   


Var vänlig, för varje människa du möter utkämpar sin egen strid   


    

 
 
Nina

Nina

23 augusti 2011 08:40

Skönt ändå att de tar in dig på kontrollbesiktning mellan varven ... dock känns ju hela proceduren rätt lagom att upprepa högst var tredje år om man säger så :). Jobbigt med systers cancer :(. Skönt för båda att ni startar härifrån. //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Kicki

23 augusti 2011 08:48

Mycket städning tydligen men det är nyttigt. Kramar från mor din

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards