Direktlänk till inlägg 24 april 2011

kort o gott

Av Cina - 24 april 2011 22:24

idag var det debut i lägreklass spår,

Hemmatävling, dvs egna klubben arrangerade.


Jag lägger inte ut texten utan här kommer resultaten, kort o koncist.


Spårpåsläpp  9,5 (notering om ngt tveksam start)

Spår (en pinne bort) 9


Budföring - 0 (en fetnolla....Yalla tjuva minsann från mig)   

Platsliggn 9,25 (seg/sen ner vid kommando)


Linförighet 7

Framförgående 6,25

plats u gång 7,25

inkallning 7,5 (fullfräsYalla stod inte att finna  

kryp 7,5 !!!!!!! Tjohoooo   

apportering 0 (en dyr fetnolla)   

hopp 6,25   (detta är Yallas favvorit näst efter apportering)


Spåret....tufft på Revinge men jag vet att Yalla är en stjärna i spår.....o trots lite snurr o extra jobb för henne där o då så kände jag mig lugn, hon fixar detta liksom....o det gjorde hon  


Jag kände inte igen min Yalla idag när vi väl kom in för lydnaden - lägg därtill att Yalla säkert inte kände igen mig. Jag har aldrig, verkligen aldrig känt en så loj o trötthetspåverkad Yalla i snöret innan  o jag visste ärligt talat inte hur jag skulle hantera det....mer än att försöka...


Vi försökte bägge o lyckades närapå....många tänk om har hunnit tänkas kan ni tro. O det kvarstående är "wow vad vi kan ändå". Summa sumarum totalt 422,5 och "bara" godkända....


Jag gillar min hund ett hundra procent    



         

 
 
Nina

Nina

25 april 2011 07:49

Det fanns bara ett enda OM och det var apporteringen - shit va kul med spåret och (faktiskt) med tjyven från dig på budisen. Nästa gång kan du vara säker på att spåret kommer att vara plättlätt i jämförelse :). Heja! //kram kram

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Susanne

25 april 2011 17:17

Att det alltid ska va nåt som gör att det inte går hela vägen, grr. MEN spåret ojojoj, det var fantamig bra!!!!.
Nu bara att träna, traggla, ut på lite trtävlingar för tävlingsnerverna,hihi, sen jädrar nästa start!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 16 september 2012 21:16

Det är väl attan vad veckorna drar iväg, o med dem helgerna.    Vardagarna som varit gick mest i arbetets tecken som jag minns de nu, jo såklart ett par kvällar på klubben var där ju oxå. Måndagen minns jag mest för fågeldansen som jag o Ya...

Av Cina - 11 september 2012 06:37


Idag för fem år sen föddes de   Demonen' Y-kull även kallade Y-bisarna. Grattis, grattis o då ett speciellt grattis till mig för att jag är en av dem som har en av dessa ljuvliga Y-bisar.       Idag blir det lite extragott till kvällen för d...

Av Cina - 9 september 2012 20:36


Vilken underbar dag det varit idag! Morgonpromenaden vid sjutiden var helt underbart ljuvlig med ljum temperatur o vinden som varit rätt envis i veckan hade äntligen lagt sig. En sån morgon är skön att uppleva när man vaknar lite trött dagen efter ...

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad. Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och i...

Av Cina - 27 augusti 2012 21:25


så gör jag ett försök ikväll igen, men jag orkar bara inte försöka göra om gårdagens skrivande där jag försökte minnas dagarna sen förra bloggandet o återge....nä det låter jag bli. De dagarna som förflutit blir helt enkelt bara "dagarna jag minns". ...

Ovido - Quiz & Flashcards