Alla inlägg den 2 september 2012

Av Cina - 2 september 2012 20:40

Söndagkväll igen då'rå o nu i ny månad.

Lönen kom in i veckan o mer eller mindre försvann direkt   o jag kan inte låta bli att konstatera att jag återigen kommer att lära mig leva a la "lyxfällans" små budgetar och försöka se till det jag har och inte till det jag kunde ha   . Jo det är alltså så att nu ser jag baksidan på riktigt av valutapåverkade intäkter o inkomster....disponibelt efter skatt har minskat med, snällt räknat, 8 %...MEN jag svälter inte, jag har tak över huvudet (ganska juste bostad kan jag tycka) o vågar säga att jag mår rätt okej. Det kunde ju vara värre liksom   . En positiv sak med den valutapåverkade och minskande inkomsten är ju att nu är inte skillnaden mellan att jobba i Danmark eller i Sverige så stor längre.


Nu gäller det bara att se över kostnaderna och försöka dämpa och minska den sidan...de delar jag själv kan påverka. Tack o lov för den glädje och positivitetsinjektion jag har i mitt liv i form av min lilla Yalla och de vänner vi har att träna och umgås med, tack o lov för det   .


Nog om detta,


Veckan på den roliga sidan har gett stunder av skratt ihop med träningskompisar och träning med Yalla. Helgen som snart är slut innehöll en mysig lördagskväll på Lomma camping, Habo Ljung, ihop med föräldrarna som tagit en helg med husvagnen där nere. Det var ljuvligt att njuta av havet, vinden och solen tillsammans med grillmiddag ihop med mamma o pappa.


 

en liten aperitif satt fint i solskenet


 

o visst var det skönt med en promenad längs med havet


Idag träffades några av oss "onsdagsgruppare" i Vomb för träning där Yalla som vanligt spårade gudomligt bra och gjorde ett fint uppletande.


I spåret lyckades jag med min uppgift att vara tyst när Yalla gjorde sina kontrollstop där hon liksom verkar ställa frågan "ska jag?". I uppletet visade Yalla återigen hur smarta hundar kan vara, för efter tredje föremålet när jag försökte skicka henne för att få rätt vind....ungefär på samma ställe som gången innan, ja då stod hon bara kvar o sa "nä" o efter en förflyttning till "oskickat ställe" så pep hon ut i sin härliga fart o jajamen där låg föremål nr 4   .


Nu är det snart dags att tänka på nattsömn för att ladda inför ny arbetsdag imorgon.


För varje berg du bestiger; se inte bara vad som ligger framför dig, titta ner och se vad du redan har åstadkommit. ~ Okänd


   












Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards